Cookieloos adverteren en meten, kan dat?

Cookieloos adverteren en meten, kan dat?

Verslag van het VINEX-webinar op 19 mei jl.

Het belang van cookies voor online advertising is groot. Cookies helpen ons surf-gedrag te volgen, doelgroepen in kaart te brengen en consumentenvoorkeuren vast te leggen. Maar wat gebeurt er als die cookies straks niet meer gebruikt kunnen worden? Hoe krijg je dan de boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon? En lukt het dan nog om het bereik van sites, apps en campagnes op een valide wijze te meten?

Vinex organiseerde op 19 mei jl. een webinar en ging op zoek naar de antwoorden. Hiervoor had VINEX-directeur Karin Schut drie sprekers uitgenodigd. Toon Coppens vertelde hoe DPG Media zich voorbereidt. Wouter Hulst (201 Connected Media) ging in op initiatieven om de lokale advertentie-industrie draaiend te houden. Bas de Vos (Kantar) gaf uitleg over online bereiks- en campagneonderzoek zonder third-party cookies. Bekijk de video of lees het verslag.

 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.