NOBO-toplijst juli 2017 incl. global media

10-08-2017 11:53

Het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) geeft een breed beeld van de Nederlandse mediamerken. Sinds kort is de rapportage compleet voor vrijwel de gehele online advertising markt.

De geïntegreerde resultaten zijn terug te vinden in de NOBO-toplijst over juli 2017.

Non-tagged
De NOBO-bereikscijfers van de global brands komen tot stand dankzij een zogenoemde “non-tagged” meting. Deze “metering-technologie” is geïnstalleerd op alle devices van 2.200 panelleden en wordt geprojecteerd naar het totale mediapanel dat bestaat uit 5.500 respondenten. De resultaten zijn representatief voor alle Nederlanders van 6 jaar en ouder.

Meer relevantie
De global mediabrands vormen een relevante aanvulling op de ruim 200 merken uit de tagged-meting van NOBO. De relevantie geldt voor zowel mediabureaus, als voor de deelnemende publishers die hun eigen prestaties willen spiegelen aan de concurrentie, inclusief de global brands. De data vanuit de non-tagged meting kunnen worden ontsloten met behulp van de gebruikelijke mediaplanning-software.


« terug naar Nieuws