Croissants en kennis op 1e NOBO-gebruikersdag

29-11-2016 14:23

Onder het genot van koffie en croissants zijn dinsdagochtend 29 november jl. bijna 100 mediaprofessionals uitvoerig bijgepraat over de het nieuwe NOBO-onderzoek.

Na de introductie op 1 november was er onder online planners en marketeers veel behoefte aan meer informatie over dit nieuwe onderzoek.


De ontbijtsessie over NOBO bood alle ruimte voor verdieping

Doordacht
VINEX selecteerde een groep sprekers die vanuit hun expertise meer over NOBO kon vertellen. De presentatie van NOBO-directeur Bas de Vos ging in op de organisatie van het onderzoek en schetste het doordachte onderzoeksdesign op hoofdlijnen.

MediaPanel
Karin Pijnaker van KANTAR TNS zoomde in haar presentatie in op het MediaPanel. Hoe is dit kwalitatief hoogwaardige panel geworven en gemanaged? En welke variabelen zijn in het onderzoek opgenomen?

Verantwoord
Research Director Karin Schut's presentatie ging in op de verschillende variabelen uit het onderzoek. Welke mogelijkheden biedt het onderzoek? En hoe trek je op een verantwoorde wijze conclusies uit de gegevens? En NOBO is nog niet klaar: er komen binnenkort nog tal van titels, metrics en dimensies bij.

Analysemogelijkheden
Suzan Hoogland's presentatie laat zien dat een analyse veel meer kan opleveren dan een toplijst. Profielen, positionering, engagement en overlap, het is allemaal met 'haar' software uit de data te halen. De case over de overeenkomsten en verschillen van nieuwsmerken spreekt tot de verbeelding.


Drukbezochte NOBO-sessie bij TMG

« terug naar Nieuws