Nieuws

NOBO-toplijst juli 2017 incl. global media

Geplaatst op 10 augustus 2017

Het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) geeft een breed beeld van de Nederlandse mediamerken. Sinds kort is de rapportage compleet voor vrijwel de gehele online advertising markt.

De geïntegreerde resultaten zijn terug te vinden in de NOBO-toplijst over juli 2017.

Non-tagged
De NOBO-bereikscijfers van de global brands komen tot stand dankzij een zogenoemde “non-tagged” meting. Deze “metering-technologie” is geïnstalleerd op alle devices van 2.200 panelleden en wordt geprojecteerd naar het totale mediapanel dat bestaat uit 5.500 respondenten. De resultaten zijn representatief voor alle Nederlanders van 6 jaar en ouder.

Meer relevantie
De global mediabrands vormen een relevante aanvulling op de ruim 200 merken uit de tagged-meting van NOBO. De relevantie geldt voor zowel mediabureaus, als voor de deelnemende publishers die hun eigen prestaties willen spiegelen aan de concurrentie, inclusief de global brands. De data vanuit de non-tagged meting kunnen worden ontsloten met behulp van de gebruikelijke mediaplanning-software.


VINEX-Nieuwsbrief 5 (juli '17) is uit

Geplaatst op 19 juli 2017

In NOBO, het door VINEX geïnitieerde online bereiksonderzoek, zijn belangrijke innovaties doorgevoerd. Lees er alles over in de nieuwsbrief.

Belangrijk nieuws is dat in NOBO nu ook de 'global brands' heeft opgenomen. Het onderzoek is daarmee nog completer geworden.

Meerwaarde
Verder aandacht voor de 'slimme' kwaliteitscontrole en de meerwaarde van NOBO ten opzichte van de eigen 'analytics'. Veel leesplezier in deze nieuwe editie.